Władze Wydziału Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej
Dziekan
dr hab. Marcin Świtoniak, prof. UMK
tel. +48 56 611 2585, +48 56 611 2555
e-mail: swit@umk.pl
dyżur: poniedziałek 12.00 – 14.00 – po wcześniejszym umówieniu
Dziekan odpowiada za wszelkie sprawy związane z funkcjonowaniem Wydziału, a w szczególności:
- Reprezentuje wydział na zewnątrz w ramach upoważnienia udzielonego przez rektora.
- Opracowuje i wdraża strategię rozwoju wydziału zgodną ze strategią rozwoju Uniwersytetu.
- Zwołuje posiedzenia rady wydziału i przewodniczy im.
- Powołuje komisje dziekańskie oraz pełnomocników.
- Dysponuje środkami finansowymi wydziału zgodnie z zasadami obowiązującymi w Uniwersytecie.
- Sprawuje nadzór nad działalnością jednostek organizacyjnych wydziału.
- Podejmuje działania niezbędne do prawidłowego funkcjonowania wydziału.
- Realizuje politykę osobową wydziału.
- Nadzoruje badania naukowe prowadzone na wydziale i gospodarkę aparaturą naukowo-badawczą.
- Inicjuje i nadzoruje międzynarodową współpracę wydziału w zakresie badań naukowych i edukacji.
- Koordynuje sprawy związane z organizacją konferencji naukowych.
- Nadzoruje sprawy nagród ministra i rektora, wyróżnień oraz odznaczeń uczelnianych, resortowych i państwowych.
- Nadzoruje działalność wydawniczą na wydziale.
- Nadzoruje współpracę z towarzystwami naukowymi i innymi stowarzyszeniami i organizacjami.
- Inicjuje i nadzoruje współpracę z interesariuszami zewnętrznymi.
- Nadzoruje wspólnie z Dziekanem Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska oraz Dziekanem Wydziału Nauk Pedagogicznych pracę Zespołu Administracyjno-Gospodarczego obiektów przy ul. Lwowskiej 1.
Prodziekan ds. Kształcenia
dr hab. Czesław Adamiak, prof. UMK
tel. +48 56 611 2571
e-mail: czeslaw@umk.pl
dyżur:
Do zakresu obowiązków Prodziekana ds. Kształcenia należy:
- Organizacja i nadzór procesu dydaktycznego na wydziale – koordynacja spraw związanych z organizacją studiów (stacjonarnych, niestacjonarnych
i podyplomowych), obejmująca plany studiów, plany zajęć, wykorzystanie sal dydaktycznych, ćwiczenia terenowe i inne. - Występowanie z wnioskami o utworzenie nowych kierunków studiów i specjalności.
- Opracowywanie programów i planów studiów i nadzór nad realizacją prawidłową realizacją (stacjonarnych, niestacjonarnych i podyplomowych), w tym w języku obcym.
- Przydział obowiązków dydaktycznych pracownikom i doktorantom i kontrola ich realizacji.
- Podział studentów na specjalności, grupy seminaryjne, ćwiczeniowe.
- Przeprowadzenie wyboru opiekunów prac dyplomowych.
- Nadzór nad jakością kształcenia na wydziale.
- Organizacja Wykładów im. R. Galona, posiedzeń naukowych, konwersatoriów naukowych i innych wydarzeń naukowych na wydziale.
- Koordynacja współpracy z interesariuszami zewnętrznymi.
- Nadzór nad wykorzystywaniem urlopów wypoczynkowych przez pracowników
Prodziekan ds. Studenckich
dr inż. Izabela Jamorska
tel. +48 56 611 2592
e-mail: iza1984@umk.pl
dyżur:
Do zakresu obowiązków Prodziekana ds. Studenckich należy:
- Nadzór nad rekrutacją na studia.
- Rozstrzyganie w sprawach związanych z regulaminem studiów m.in.: skreślenia z listy studentów, kierowanie na powtarzanie roku, urlopy dziekańskie, przeniesienia na inny wydział lub uczelnię.
- Nadzór nad sprawami socjalno-bytowymi i opieką zdrowotną studentów oraz studentami niepełnosprawnymi (stypendia, domy studenckie).
- Rozpatrywanie innych indywidualnych spraw studentów wydziału (m.in. opłaty na studia, sprawy związane z kredytami studenckimi itp.).
- Nadzór nad zagraniczną i krajową wymianą studentów.
- Współpraca i nadzór nad studenckimi kołami naukowymi, wydziałowymi komisjami samorządowymi studentów.
- Nadzór nad praktykami i stażami studentów.
- Organizowanie roku akademickiego na wydziale: immatrykulacja, egzaminy dyplomowe, dyplomatorium, inne.
- Inicjowanie i nadzór nad promocją wydziału, m. in. promocje edukacyjne, Festiwal Nauki i Sztuki, współpraca z Działem Promocji i Komunikacji UMK oraz Biurem Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów.
- Współpraca ze szkołami, w tym Uniwersyteckim Liceum Akademickim w Toruniu oraz innymi instytucjami oświatowymi.
- Nadzór nad organizacją Wielkiego Testu Wiedzy Geograficznej oraz innych wydarzeń edukacyjnych na wydziale.
- Organizacja Dnia Wydziału.
- Nadzór nad stroną internetową wydziału oraz prowadzenie strony wydziału na internetowych portalach społecznościowych.
Dyrektor Instytutu Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej
Przewodnicząca Rady Dyscypliny Geografia Społeczno-Ekonomiczna i Gospodarka Przestrzenna
dr hab. Elżbieta Grzelak-Kostulska, prof. UMK
tel. +48 56 611 2604
e-mail: grzelak@umk.pl
Do zadań Przewodniczącej należy kierowanie pracami Rady Dyscypliny Geografia Społeczno-Ekonomiczna i Gospodarka Przestrzenna, do której kompetencji należą:
- nadawanie stopni naukowych,
- nadzorowanie studiów doktoranckich,
- opiniowanie programów studiów na kierunkach przyporządkowanych do dyscyplin naukowych oraz kierunkach wielodyscyplinowych obejmujących właściwą dyscyplinę,
- wskazywanie kierunków polityki kadrowej w ramach dyscypliny naukowej,
- opiniowanie kryteriów oceny i awansu,
- opiniowanie wniosków o awanse i zatrudnienia na stanowisku nauczyciela akademickiego,
- zajmowanie stanowiska w sprawach dotyczących badań naukowych, rozwoju i kształcenia w dyscyplinie naukowej.
Zastępczyni Dyrektorki Instytutu Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej
Zastępczyni Przewodniczącej Rady Dyscypliny Geografia Społeczno-Ekonomiczna i Gospodarka Przestrzenna
dr Anna Dubownik
tel. +48 56 611 2598
e-mail: a_dubownik@umk.pl
Dyrektor Instytutu Nauk o Ziemi i Środowisku
Przewodniczący Rady Dyscypliny Nauk o Ziemi i Środowisku
Prof. dr hab. Piotr Hulisz
tel. +48 56 611 2553
e-mail: hulisz@umk.pl
Do zadań Przewodniczącego należy kierowanie pracami Rady Dyscypliny Nauki o Ziemi i Środowisku, do której kompetencji należą:
- nadawanie stopni naukowych,
- nadzorowanie studiów doktoranckich,
- opiniowanie programów studiów na kierunkach przyporządkowanych do dyscyplin naukowych oraz kierunkach wielodyscyplinowych obejmujących właściwą dyscyplinę,
- wskazywanie kierunków polityki kadrowej w ramach dyscypliny naukowej,
- opiniowanie kryteriów oceny i awansu,
- opiniowanie wniosków o awanse i zatrudnienia na stanowisku nauczyciela akademickiego,
- zajmowanie stanowiska w sprawach dotyczących badań naukowych, rozwoju i kształcenia w dyscyplinie naukowej.
Zastępca Dyrektora Instytutu Nauk o Ziemi i Środowisku
Zastępca Przewodniczącego Rady Dyscypliny Nauk o Ziemi i Środowisku
dr hab. Andrzej Araźny, prof. UMK
tel. +48 56 611 26 17
e-mail: andy@umk.pl
Pełnomocnik Dziekana ds. doktorantów
dr hab. Edyta Kalińska-Nartiša, prof. UMK
tel. +48 56 611 2581
e-mail: edyta.kalinska@umk.pl
Zakres obowiązków Pełnomocnika Dziekana ds. doktorantów:
- Reprezentowanie doktorantów ws. związanych z ich funkcjonowaniem na Wydziale i w Uniwersytecie,
- Organizowanie spotkań informacyjnych, zwłaszcza dla doktorantów 1 roku,
- Wprowadzenie doktorantów w życie naukowe i dydaktyczne Wydziału,
- Pomoc w aplikowaniu o środki finansowe na badania naukowe,
- Pomoc w organizacji warsztatu badawczego doktorantów,
- Doradztwo w zakresie udziału doktorantów w konferencjach, stażach i szkoleniach,
- Wskazywanie możliwości publikacyjnych wyników badań,
- Pomoc w organizacji naukowych spotkań doktorantów,
- Doradztwo metodyczne w prowadzeniu zajęć dydaktycznych,
- Prowadzenie zakładki Doktoranci na stronie www Wydziału.
Pełnomocnik Dziekana ds. Praktyk Zawodowych Studentów
dr Barbara Szyda
tel. +48 56 611 2569
e-mail: bszyda@umk.pl
Do zakresu obowiązków Pełnomocnika Dziekana ds. Praktyk Zawodowych Studentów należy nadzór nad organizacją i przebiegiem praktyk zawodowych studentów turystyki i rekreacji (S1 i S2), a w szczególności:
- Zapoznanie studentów z zasadami, organizacją i programem praktyk.
- Określenie terminów rozliczenia się z praktyk i sposobu ich zaliczenia.
- Ustalenie ramowego planu praktyk oraz zatwierdzanie indywidualnych programów dla poszczególnych studentów.
- Zatwierdzanie miejsc odbywania praktyk (zakładów pracy, w których organizowana jest praktyka).
- Sporządzenie sprawozdania z przebiegu i oceny praktyki.
- Nadzór merytoryczny i organizacyjny nad przygotowaniem i przebiegiem praktyk zawodowych.
- Zaliczanie odbycia praktyk.
Pełnomocnik Dziekana ds. Praktyk Zawodowych Studentów
dr Marcin Sykuła
tel. +48 56 611 2626
e-mail: sykula@umk.pl
pokój: 156
Do zakresu obowiązków Pełnomocnika Dziekana ds. Praktyk Zawodowych Studentów należy nadzór nad organizacją i przebiegiem praktyk zawodowych studentów kierunków: geografia (S1 i S2), geoinformacja środowiskowa (S2), gospodarka przestrzenna (S1), gospodarka przestrzenna i geozarządzanie (S2), a w szczególności:
- Określenie terminów rozliczenia się z praktyk i sposobu ich zaliczenia,
- Ustalenie ramowego planu praktyk oraz zatwierdzanie indywidualnych programów dla poszczególnych studentów,
- Zatwierdzanie miejsc odbywania praktyk (zakładów pracy, w których organizowana jest praktyka),
- Sporządzenie sprawozdania z przebiegu i oceny praktyki,
- Nadzór merytoryczny i organizacyjny nad przygotowaniem i przebiegiem praktyk zawodowych,
- Zaliczanie odbycia praktyk.
Pełnomocnik Dziekana ds. Mobilności
dr hab. Przemysław Charzyński, prof.UMK
tel. +48 56 611 2625
e-mail: pecha@umk.pl
Zakres obowiązków Pełnomocnika Dziekana ds. Mobilności:
- Informowanie społeczności Wydziału o trendach i możliwościach w zakresie rozwijania międzynarodowego wymiaru, a w szczególności o Procesie Bolońskim, systemie ECTS oraz o międzynarodowym programie edukacyjnym ERASMUS+ oraz programie MOST,
- Przygotowanie i aktualizacja materiałów informacyjnych o Wydziale w języku polskim i angielskim (Information Package) dla zagranicznych partnerów w formie drukowanej i elektronicznej (angielskojęzyczna strona www wydziału),
- Koordynowanie działań związanych z Programem Erasmus+ na Wydziale,
- Koordynowanie wyjazdów wykładowców w ramach Teacher Mobility STA,
- Opracowanie wydziałowych zasad rekrutacji i przeprowadzenie rekrutacji studentów na wyjazdy na studia przy pomocy USOS web,
- Koordynowanie i gromadzenie dokumentacji związanej z przyjazdami studentów (formularze zgłoszeniowe, program studiów, zaświadczenie o pobycie i o uzyskanych wynikach, ankietowanie pod koniec pobytu),
- Obsługa wyjazdów studentów i absolwentów na praktyki zawodowe w ramach akcji SMP, we współpracy z opiekunem/opiekunami praktyk na Wydziale,
- Koordynowanie wyjazdów i przyjazdów studentów w ramach programu MOST.
Pełnomocnik Dziekana ds. Projektów i Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym
dr hab. Stefania Środa-Murawska, prof. UMK
tel. +48 56 611 2559
e-mail: steffi@umk.pl
Zakres obowiązków Pełnomocnika Dziekana ds. Projektów i Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym:
- Działania edukacyjne i szkolenia pracowników/studentów/doktorantów Wydziału w zakresie pozyskiwania projektów oraz współpracy z otoczeniem zewnętrznym.
- Analiza rynku ofert projektów dydaktycznych, naukowych i aplikacyjnych.
- Informowanie o możliwościach pozyskania projektów.
- Informowanie o procedurach i dokumentacji obowiązujących w UMK przy pozyskiwaniu projektów.
- Doradztwo w zakresie przygotowania aplikacji o projekt.
- Pomoc w czasie realizacji projektów oraz na etapie ich rozliczania.
- Wsparcie podczas kontroli projektów.
- Współpraca z firmami i organizacjami zewnętrznymi – koordynator Wydziałowy.
- Organizacja spotkań z firmami i instytucjami zewnętrznymi.
- Prezentacja potencjału naukowego Wydziału w zakresie podejmowania projektów na forum biznesu.
- Inicjowanie spotkań zespołów kompetentnych do podjęcia projektów z firmami i instytucjami.
- Współpraca z odpowiednimi działami UMK w zakresie realizacji projektów.
- Promocja Wydziału w zakresie realizowanych projektów i innych działań we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym.
Pełnomocnik Dziekana ds. Informatyzacji
dr Radosław Golba
tel. +48 56 611 2564
e-mail: rgolba@umk.pl
Zakres obowiązków Pełnomocnika Dziekana ds. Informatyzacji:
- Doradztwo w zakresie informatyzacji Wydziału,
- Koordynowanie działań związanych z zakupem lub pozyskaniem licencji oprogramowania GIS,
- Udostępnianie oprogramowania GIS pracownikom, studentom i doktorantom,
- Działania edukacyjne i szkolenia pracowników w zakresie technologii GIS,
- Pomoc i wsparcie techniczne dla studentów/doktorantów w zakresie oprogramowania GIS,
- Współpraca z wiodącymi firmami GIS w zakresie szkoleń i innych działań,
- Nadzór i administracja zasobami platform MyESRI i ArcGIS Online,
- Pełnienie roli Koordynatora Organizacyjno-Technicznego Sieci Naukowych Analiz Geoprzestrzennych (SNAG) na Wydziale w ramach Ogólnopolskiego Konsorcjum Uczelni Wyższych – Centrum Analiz Geoprzestrzennych i Obliczeń Satelitarnych (CENAGIS).
Pełnomocnik Dziekana ds. Promocji
dr Aleksandra Pospieszyńska
tel. +48-56-611-2618
e-mail: opos@umk.pl
Zakres obowiązków Pełnomocnika Dziekana ds. Promocji:
- Koordynacja działań promocyjnych Wydziału w zakresie oferty dydaktycznej (inicjowanie i organizacja promocji Wydziału w szkołach) oraz w obszarze badań naukowych (budowanie marki Wydziału w otoczeniu społeczno-gospodarczym);
- Koordynacja działań związanych z komunikacją medialną (media zewnętrzne, strona www, media społecznościowe wydziału i strony w serwisach internetowych);
- Koordynacja działań promocyjnych związanych z absolwentami Wydziału;
- Współpraca z Działem Promocji i Komunikacji UMK i wydziałowym Koordynatorem ds. Festiwalu Nauki i Sztuki.